"Demi masa sesungguhnya manusia dalam kerugian,kecuali yang beriman dan juga yang beramal soleh,yang berpesan pada kebenaran dan juga berpesan pada kesabaran"

Ke Ruwais


~ Assalamualaikum...Alhamdulillah hari Jumaat pertama aku di tanah arab ni...untuk pengetahuan smua aku dah berada di Ruwais...cpt beno plak...



~ Smlam Mr. Ahmad Ali kata kat aku yg mdcl check up aku alhmdulillah clear katenya kemungkinan untk mobilize aku ke Ruwais pada hari ahad ni...ok la tu..aku pun tgh nunggu mmbe yg nak datng ke Abu Dhabi ( Botox & BD ) yg ada perancangan ke Dubaiii.....Tiba2 aku dapt calling dr ahmad ali suh aku datang amik advance 2k dirham jer...bejalan la aku ke bourouge office...



~ Pertengahan jalan je botox tepn...dia da smp depan bilik aku..ermmm nak patah balik da stgh jln ni...aku suh botox lepak kat mane2 dulu..smp kat office amik advance pastu ahmad ali memberi kejutan pada aku ( cam AF lak ) " we will mobilize u to ruwais by today all ur document clear...at 330pm wait at Al Muhairy center" naik bas......adeh impian ke dubai cm samar2 jer huhuhu tak pe la..byk lagi masa..



~ Aku inform kat botox bgtau ka dia aku kene blik arini.......ok la dia kate...jmpe jer dia kami g mkn tghari kat kat kedai mamak kot jmpe ali...mkn di luar first time bg aku la...BD banje alhmdulillah..

~ Aku check out dlm kul 230 ptg ...byk gak beg ni...hmmmm cmne nak angkat naik teksi nnt...sampai je kat bawh hotel check out aku kene 118 dirham coz side oder juice n air tin...aku ingat smua free bile mkn kat cafe tu...sib baik duk 5hari jer kalu 12 hari mau 2 or 3 ratus gak pkai duit aku....

~ Pas check out aku jmpe mmbe dari india ngan pakistan yg mnginap sma tmpt ngan aku...diorg pun nak ke ruwais...sblm ni diorg cntract ngan bouruge br dapt permenant..jd diorg ni arifff la...ada gak tempat untk aku bertanya....sib baik de Mr. saravanan dia yg tlg angkat beg aku...thankz to him...aku naik teksi ngan dia smp al muhairy center lbh kurang kul 315 ptg..

~ Kul 4ptg br bas datang...naik la bas ke ruwais...alhamdulillah..ingtkan nak amik gmbar spnjang perjalann.hampeh lupe isi bateri kat camera aku...baru aku ingt yg aku cas bateri kamera,pas abis cas aku terus ltk dlm beg...chager skali ngan bateri..ape punya dol la...hhehehe..spnjang perjalann aku bantai tdo je la......

0 comments: