"Demi masa sesungguhnya manusia dalam kerugian,kecuali yang beriman dan juga yang beramal soleh,yang berpesan pada kebenaran dan juga berpesan pada kesabaran"

Boleh ke cuti ni...





~ Asssalamualaikum...kepada para pembaca sekalian yang menanti berita terbaru dari kejauhan ini...sekarang ni dah makin kuler ( bahasa banjar malas ) nak update blog ni...tapi aku gagahi juga dengan penuh semangat yg semakin membara...yo la kat cni kan tengah pans terik..

~ Hari-hari yang berlalu di Royal ini seperti biasa bangun pagi g keje naik bas ,balik keje naik bas....pegi cafe skype isteri tercinta...pas tu tdo....hmmmm sabar la sementara nunggu rumah siap,harap2 cepat la...bleh bawak isteriku...

~ Hari ini aku pergi kerja macam biasa,masih duduk lagi di kelas,buat buku PNID,manual proses dan lain2 lagi..dan tidak lupa mengulangkaji pelajaran ...mmmmm da mcm bdk sekolah je la...kat cni semua negara ade jadi bahasa pengantar english la...aku pnye english bleh tahan gak...kkikikki..terbelit-belit lidah...org ckp fhm la nk ckp blik masih terkial2 hheheh..lame2 ok la tu..alah bisa tegal biasa...

~ Aku planning nak blik ke malaysia tanah air ku pada bulan 8 ni...hmm walau apa jadik pun aku kena gak balik sebab aku nak amik exam safety n health officer yg akn berlangsung pada 26/27/28 ogos ni...ade lagi 2 paper lagi ...paper 3 ngan 4...harap2 di permudahkan untuk aku...kalu aku tak amik rugi la rasenya...aku harap ade la rezeki aku untuk lulus...disamping itu boleh la aku bertemu isteri dan sanak keluarga ,sahabat handai, insyaallah...sambil menyelam sambil minum air..

~Hmmmm kalu nak cuti msti hantar borang dulu...adeh belum sampai sebulan keje dah nak mintak coti...malu siut..aku tebalkan juga muka..bagi borang cuti kat supervisor..harap2 ada sinar la utk cutiku...doa2kan la wahai pembaca2 sekalian...myb mungkin atau barangkali minggu depan kputusan nya..harap2 berjaya la...tp ada satu mslh lagi passport original aku lum dapt lagi,dalm proses untuk resident visa aku..kate kawan2 dlm sebuln gak la baru dapt blik....takut nnt bila dah dapt cuti,tiket dah beli...passport lak tak dapt..takkn nak pakai passport mmbe lak kot...cobaan...harap2 Allah swt dapat melancarkan segala perjalnan ini ..Ameeen.

~ Ok la rasenya tu je la yg dapat aku coretkan buat kesekian kalinya..kat cni aku ade sertakan gambar kelapa sawit ehh silap pokok kurma da...wat masa ni unta aku tak jmpe lagi kat cni..nnt kalu aku dah jmpe insyaallah aku akan lampirkan disini...wassalamzz....

0 comments: